Dankjewel mama’s! Vergeet je batterijen niet op te laden!

Hier zit ik dan op de laptop, met een grote kom pasta bij me. Volledig uitgeput toch nog even gezond food in mijn hongerige maag stoppen.
We zijn nu 20u40 ’s avonds, het is van deze middag 13u geleden dat ik iets fatsoenlijk gegeten heb…

Dat heb je dan met als je teveel ballen tegelijk in de lucht wil houden. Je zet je eigen lichaam achteruit.

Dat moet stoppen, ik weet het. Zo laat op de avond, net voor ik in bed duik, nog zo zwaar eten is vragen om te verdikken.

Ik moet beter voor mezelf gaan zorgen!

Voor ik ’s morgens vertrek naar het werk zou ik tijd moeten nemen om fatsoenlijk te ontbijten. Niet zomaar snel snel wat in mijn mond proppen, maar me ervoor neerzetten en ademhalen.
Maar dat betekend vroeger opstaan, en ik ben absoluut geen ochtendmens. Als ik al met een gewassen kop en gepoetste tanden de duur uit geraak is dat al een behaald doel.

Waarom neem ik alleen een uitgebreide douche op de dagen dat ik niet moet gaan werken? Ik kan een uur in de badkamer zitten: een scrubje, een bodylotion, een kleurtje op mijn nagels, fleurig kleedje aan, juweeltjes erbij, … Dat doe ik alleen als ik thuis ben. Voor het werk maak ik me niet op, ik moet me toch in een werkpak verkleden.

 

Straal en glimlach!

Ga jij ook snel voor zwarte kleren? Of trek je vlugger die oude trui met gaten aan omdat die je gewoon een comfortabel gevoel geeft? Dat doe ik soms ook!

De kleren die je draagt weerspiegelen je gevoel. Dat zou je moeten omdraaien!

Maar we zouden het wat vaker moeten omdraaien. Ga voor kleur! Neem er een mooi lingerie setje bij, en kleed je op. Daarom hoef je geen doos make-up te gebruiken, maar als je een fleurige outfit hebt, ga je jezelf ook stralender voelen! Probeer het eens!

Ik las ooit in een magazine dat je de dag moet beginnen met een fake glimlach, omdat het veel spieren doet werken die bepaalde hormonen aanmaakt waardoor je hoofd positiever gaat draaien. Of het effectief bewezen is… Maar ik vond het leuk om die uitdaging een week vol te houden 🙂 Alleen al om het feit dat je op den duur je jezelf uitlacht omdat je zo’n brede lippen op je gezicht hebt!

 

Dankjewel mama’s!

Ik kan jullie wel tips uitdelen, ik zou ze eerst zelf wat meer moeten opvolgen. Zou jullie kunnen meenemen in opbeurende en ontspannende muziek… Jullie vertellen dat yoga geweldig is, en dat af en toe een lekkere reep caramel wel mag 😉

Maar ik wil vooral met dit artikel dankjewel zeggen tegen alle mama’s die in deze vakantieperiode slagen om alle ballen in de lucht te houden!

Gaan werken met collega’s, het huishouden runnen, maaltijden klaarmaken voor je gezin en daarbij zelf nog gezond eten, online sociaal zijn, en je kinderen voldoende bezig houden zodat ze hun niet vervelen in de vakantie. Waaw! Ik weet niet hoe jullie daar allemaal foutloos in slagen?

Hé girls, vergeet niet even zelf adem te halen 🙂 net als ik. Neem ook tijd voor jezelf! Je mag eens egoïstisch zijn! Dat moet je doen om te overleven!

 

Coco

 

Plaats een reactie