Hoe zien anderen mij?

Een tijdje terug schreef Coco een blog waarbij ze een aantal mensen om haar heen had gevraagd 5 eigenschappen van haar te noemen. Deze blog inspireerde mij om hetzelfde te doen!

 

Op Instagram heb ik een foto van mijzelf geplaatst met daaronder de vraag:

Welke woorden/eigenschappen komen bij jou op als je mij zou moeten beschrijven?

 

Ik kreeg een heleboel reacties, van mensen die ik alleen via Instagram ken en ook mensen die mij in real life kennen. Hieronder een aantal antwoorden:

  • “Hoewel ik je alleen via Insta ken: open, moedig en zacht.”
  • “Ik vind je inspirerend, moedig, lief en positief!!”
  • “Lief, sociaal, empathisch, ondernemend en behulpzaam. Zo ken ik jou!”
  • “Vrolijk, lief, sociaal, positief en creatief!”
  • “Ik denk aan lief, zorgzaam en speciaal.”

 

Als je goed kijkt dan komen de reacties erg overeen! Iedereen vind mij lief of zacht šŸ™‚
Dat is ook iets wat ik altijd hoor. Vroeger vond ik het weleens vervelend dat ik altijd meteen de stempel ‘lief’ kreeg. In mijn hoofd stond dat gelijk aan verlegen en een zacht ei zijn. Nu weet ik dat dit onzin is. Er is juist meer liefde nodig in deze wereld!

Zorgzaam ben ik altijd al geweest. Ik wil graag mensen helpen zodat ze zich beter gaan voelen. Daar ben ik voor geboren en dat wil ik ook blijven uitdragen.

Dat ik op zovelen positief overkom vind ik ook heel fijn. Ik noem mijzelf niet voor niets positiviteitsgoeroe šŸ˜‰

 

Uit de antwoorden blijkt dat ik op social media hetzelfde overkom als dat ik in real life ben.

Dat is mooi om te horen want ik doe ook mijn best om zoveel mogelijk van mijzelf te laten zien. #echtinsta

Ik zou je willen aanraden om deze oefening ook eens te gaan doen. Het geeft zoveel zelfinzicht, alsof iemand je een spiegel voorhoudt. Vaak hebben we een blinde vlek wat betreft ons gedrag. We zien niet altijd hoe we overkomen op anderen (of we willen het niet zien). Heb je weleens naar jezelf gekeken op een filmopname? Ik denk altijd: ‘Jeetje, klinkt mijn stem echt zo? Gedraag ik mij altijd zo?’ Als je weet hoe je overkomt op anderen dan kun je daar iets mee.
Bevallen de antwoorden je niet? Dan weet je waar je aan kunt gaan werken. En als de antwoorden overeenkomen met je eigen zelfbeeld, dan weet je dat je helemaal jezelf bent. Try this at home!

 

Nayana

 

-> Volg Nayana van Love this Moment hier op haar Instagram!

 

Plaats een reactie