Week 1: Spiegel reflectie…

 

Dit is officieel dag 1, en Cherryl geeft met haar 10 daagse ‘Bewust jezelf zijn’ Challenges me meteen al een krachtig en confronterend begin, maar eentje met liefde en aandacht. Al meteen van de start, de gevoelige diepte in… Maar ze legt ze uit waarom dit zo mooi én belangrijk is.

Deze eerste opdracht daagt me uit om zo lang mogelijk in de spiegel te kijken. Daar schreef ik al over in een eerder artikel.

Het is confronterend zo naar jezelf te kijken…

 

Wat gebeurt er zoal?

Ik word afgeleid door de geluiden om me heen: de radio op de tv, de kinderen die met elkaar spelen, ruzie maken en om mama roepen. Misschien had ik dit beter toch op een ander moment gepland? Vanavond zet ik deze opdracht verder…

 

Wat zie je van jezelf?

Uiterlijk zie ik iemand vol verfspatten! 🙂 Een mama die ook tijdens haar verlof thuis nog werkt, want we zijn de logeerkamer aan het verven. Iets wat ik heel graag doe, dat inrichten en ontwerpen.

Dat is mijn eerste indruk: “Hé wat zie jij eruit! Dat kan beter!”

 

Wat gaat er door je hoofd heen?

Ik ben moe, blij dat de kinderen in bed liggen. Want ze laten me geen moment gerust. Met zo’n groot gezin vraagt ieder wel zijn moment aandacht. Maar ik mag mezelf geen aandacht vergeten geven!

Ik zie ze dolgraag, en samen dingen doen fleurt ons allemaal op, en we hebben veel plezier. Maar ik denk dat het soms onderschat wordt… Opvoeden vraagt heel wat van je lichaam, vooral als ze in één trok meteen twee maand ononderbroken thuis zijn! Ik ben zo moe ’s avonds…

 

05 dag 1 eerste uitdaging.png

 

Wat ervaar je aan emoties?

Als ik mijn ogen sluit, zie ik een mooie toekomst. Morgen wordt nog beter dan vandaag. Is dat geen liedje van Willy Sommers?

Ik leef graag op hoop, ik maak er vandaag het beste van. Maar ik geloof wel dat het morgen beter wordt. En toch wacht ik niet af, ik maak er zelf werk van. Maar niet aan alles kan je zelf iets doen…

In plaats van naar mezelf te kijken, kijk ik nu in dat spiegelbeeld eens rondom me… Naast knutselwerkjes en tekeningen zie ik ook vele foto kaders. En op slag voel ik me opgewekter. Herinneringen komen boven…

Waarom morgen beter? Vandaag en gisteren was het ook al zo fantastisch! Zie het beste, ook in de negatieve dingen.

 

Dan zie ik een spreuk hangen… Ik zou zo van die quotes over het leven. Maar misschien moet ik ze niet alleen omhoog hangen, maar ze ook echt gaan lezen!

Geluk is precies waar je nu staat!

 

05 D1 geluk

 

Wat er te zien valt:

Ik zie in de spiegel wat iedereen kan zien: iemand die moe is, een mama, maar een vrouw die zich mooi kan opmaken voor speciale momenten.

 

Besluit:

Maar ikzelf kan verder kijken, inderdaad: die gevoelige diepte in. En het is belangrijk dat in jezelf te kunnen zien.

Ik heb vandaag niets nieuws gezien, behalve de verfspatten misschien 🙂 Ik ken mezelf al behoorlijk, maar misschien heb ik vandaag wel geleerd dat ik niet alleen moet streven naar mogen beter. Maar meer moet content zijn met vandaag, want als ik volgende maand terug kijk op vandaag: dan zal ik ook denken: hé dat was fantastisch!

Vandaag nam ik een flinke eerste stap in het bewuster raken van mijn zelfbeeld.

 

05 Week

 

Zwijgen over:

Ik heb het met opzet niet gehad over mijn uiterlijk. Ik heb wallen onder mijn ogen waar ik niet fier op ben. En ik moet dringend bij de kapper. Ik heb billen en stevige borsten hangen, maar alles aan mijn uiterlijk maakt me tot wie ik ben. Net als die enkele striemen op mijn buik, die zijn er omdat ik kinderen gedragen heb. Dus eigen alles samen maakt me fier, want ik ben een mama!

 

Maar wat ik vandaag zie aan mijn uiterlijk maakt me blij, want ik ben al zo’n 8kg afgevallen deze zomer. En niet dat ik dat lekker stukje chocolade of dat éne glaasje wijn zal laten staan, maar ik let er wel op wat ik op eet. En dat mijn broeken minder spannen aan mijn buik, en rokjes plots veel beter staan, dat maakt me natuurlijk een stuk vrolijker!

Ik omarm mezelf!

 

Coco

 

 

Cherryl Challenges
https://cherrylchallenges.nu

Bedankt Cherryl voor de inspiratie en de uitdaging!

Een gedachte over “Week 1: Spiegel reflectie…

Plaats een reactie