Waarom interactie belangrijk is.

In een Facebook groep waar je je blogartikelen kan posten, las ik een oproep waar iemand op zoek is naar dialoog. Het valt haar op dat mensen hun blogpost op het platvorm gooien, maar dat er zelden likes of reacties op komen… Er is geen interactie te bespeuren, en je ontvangt er ook geen feedback. Ze vraagt naar het doel van deze groep. En ik begrijp haar!

Wat hebben we eraan als we gewoon onze blog artikelen op een platvorm ploffen, zonder ook maar iets van interactie met onze mede bloggers?

 

Het zou mooi zijn als we elkaar helpen. Gastenbloggers vinden om interessante en aangename samenwerkingen aan te gaan. In ruil voor een blogartikel, en wederzijds verkeer aan lezers.
Of laten we contacten leggen om een gesprek aan te gaan, bij te leren of feedback te krijgen. Als een klankbord. Uit reacties kan je alleen maar leren en groeien.

Jij weet toch ook graag wat je teweeg brengt bij je publiek?

 

Gouden tip 1 : Zet in je artikel vragen waar lezers kunnen op antwoorden.

 

Doe jij ook een vreugde dansje telkens als je een reactie of een mailtje krijgt? Tijd is zo kostbaar, en toch gooien we mensen dood met nieuwsbrieven en blogs. We vechten om elke seconde.

 

Gouden tip 2: Je kan meedoen aan bloghop’s en blogparty’s. Zo groeit je verkeer en je contactenlijst.

 

Vaak denken mensen dat het groeien als blogger eenvoudig is, wat schrift online gooien en spammen. Maar het is hard werken! Netwerken opbouwen, samenwerkingen aangaan, lezen, correcties aanbrengen, enzovoort. Niets in het leven komt zomaar in je schoot aanwaaien. Dat is de kern van ondernemen en actief zijn.

 

Gouden tip 3 : Ga naar blogger events en leer andere bloggers kennen. Zo kun je échte contacten leggen en leren anderen het gezicht achter de blog kennen.

 

 

Ik kan het dan wel over spammen hebben, en over actief zijn discuteren. Maar voor mij persoonlijk is bloggen gewoon een hobby die ik heel graag doe! Ik ontspan ervan, het schrijven, het creëren van een lap tekst naar een uitnodigende blog met een geweldige lay-out… Het is echt mijn ding, en mijn site is echt mijn kindje! En dat kind moet ook opgroeien, af en toe eten en aandacht krijgen 🙂

 

Coco

 

 

Hoe doen jullie je site groeien? Welke trucjes halen jullie uit de doos? Lees ook mijn ticket naar de top artikel! Doe jij het op je eigen manier? Of kan je kritiek van anderen aanvaarden… 

 

48 Coco interactie

 

4 gedachten over “Waarom interactie belangrijk is.

  1. Het valt mij ook op dat er in de meeste bloggroepen heel weinig interactie is. En in sommige groepen is het meer een ‘chatsessie’ tussen oude bekenden en daar geraak je als nieuwkomer ook niet zo gemakkelijk tussen. Niet dat ik mij daarmee laat afschrikken …

    Like

Plaats een reactie